چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم حتی اگر فالوور کمی داریم؟ الگوریتم جدید اینستاگرام

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم حتی اگر فالوور کمی داریم؟

اکسپلور اینستاگرام راز موفقیت در اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام موضوع بسیار مهمی هستش که این روزها توجه بسیاری از کاربران اینستاگرام رو به خودش جلب کرده اما اینکه اکسپلور یا همون صفحه سرچ اینستاگرام یا تب اکسپلور چی هست و چطور کار میکنه و چرا تا این حد اهمیت داره و اینکه چطور میشه داخل اکسپلور پست گذاشت و ده ها سوال دیگه موضوعی هستش که قصد دارم در این مطلب شما رو با اونها آشنا کنم، به جرأت می تونم بگم این مطلب یکی از کاملترین مقالات در رابطه با اکسپلور اینستاگرام هستش که در وب ایران منتشر شده، چون مدتها روی این موضوع تحقیق کردم وقت گذاشتم و با کاربران حرفه ای و قدیمی اینستاگرام صحبت کردم تا تونستم این مقاله رو آماده کنم و نکات بسیار ارزشمندی در این مطلب گفته شده که شاید خیلی از اونها را نمیدونید،

اما در نهایت اون رو به صورت یک مقاله رایگان در اختیارتون گذاشتم و امیدوارم که براتون مفید واقع بشه، در ضمن این مطلب هر روز در حال به روز رسانی هستش و نکات جدید بهش اضافه میشه پس اگه سوالی در مورد اکسپلور اینستاگرام دارید پایین همین صفحه کامنت کنید تا بلافاصله پاسخ داده بشه و مقاله رو با دوستان خودتون هم به اشتراک بگذارید، خب با من همراه باشید.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

قبل از هر چیز بهتره که با تب اکسپلور بیشتر آشنا بشیم، اگه به عکس زیر دقت کنید وقتی وارد اینستاگرام میشید پایین صفحه ۴ آیکون وجود داره که یکی از اینها که به شکل ذره بین هم هست همون تب اکسپلور اینستاگرام هستش که امروز مورد بحث ماست.

تب اکسپلور اینستاگرام

حتما شما هم زمان های خیلی زیادی رو در تب اکسپلور اینستاگرام  گذروندید و به احتمال خیلی زیاد از دیدن پستهایی که در این صفحه به شما نمایش داده میشه خیلی لذت میبرید، این به این خاطر هستش که اینستاگرام گلچینی از پستهایی که حدس میزنه برای شما جذاب هستن رو برای شما لیست میکنه

برای درک این موضوع بهتره که دوباره نگاهی به اکسپلور اینستاگرام خودتون بندازید، چه پستهایی می بینید؟ حالا اگه از طریق یک آیدی دیگه وارد اکسپلور بشید یا اکسپلور دوستتون رو نگاه کنید قطعا پستهایی با موضوعات متفاوت می بینید.

مهمترین نکته همینجاست که اکسپلور هر شخص با شخص دیگه فرق میکنه، اما اینکه اینستاگرام بر چه اساسی و چه پستهایی رو در اکسپلور چه کسانی قرار میده خیلی مهمه اگر این نکته رو به درستی درک کنید به سادگی قادر خواهید بود پستتون رو در اکسپلور قرار بدید.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام ، چه پستهایی در اکسپلور چه کسانی قرار میگیره؟

اکسپلور خودتون رو بررسی کردین، احتمالا پستهایی که در اکسپلورتون می بینید رو دوست دارید! درسته؟ کاملا هم طبیعیه اگه غیر از این بود اینستاگرام هرگز به این حد از رشد و فراگیری نمیرسید. تصور کنید اگه اکسپلور رو باز میکردید و با پستهایی مواجه میشدید که هیچ علاقه ای به اونها ندارید! قطعا از اینستاگرام زده میشدید و خیلی زود اینستاگرام به زباله دان تاریخ می پیوست البته ناگفته نماند قبلا اکسپلور اینستاگرام تقریبا به همین شکل عمل میکرد، قبلا به این صورت بود که میومد محبوبترین پستهای موجود رو بر اساس تعداد لایک و بازدید و … در جهان گلچین میکرد و در تب اکسپلور قرار میداد که اون موقع اسمش تب پاپیولار بود به معنی محبوب و دیگه مهم نبود شما به اون موضوعات علاقه دارید یا نه که بعدها در آپدیت ها و الگوریتم های جدیدش این موضوع رو اصلاح و به تب اکسپلور تغییرش داد.

در الگوریتم جدید اینستاگرام دیگه محبوب ترین در جهان مهم نبود بلکه علایق هر شخص به صورت جداگانه مورد بررسی قرار میگرفت که الانم همینطوره با این تفاوت که اینستاگرام بسیار هوشمندتر از قبل شده و تنها با بررسی چند ساعت فعالیت شما در اینستاگرام کاملا متوجه میشه که شما به چه موضوعاتی علاقه دارید و دقیقا همون ها رو تو تب اکسپلور شما قرار میده. من همیشه میگم اگه میخوای با شخصیت و علایق کسی آشنا بشی فقط کافیه وارد تب اکسپلور اینستاگرام اون شخص بشی!!

دقت کردین بعضیا میگن اینستاگرام پر از چرت و پرته (بیشتر هم منظورشون مسائل جنسیه) غافل از اینکه خود شخص هستش که انقدر دنبال چرت و پرت بوده که حالا اکسپلورش پر شده از این چرت و پرتا ؛-)

اما اینکه چطور اینستاگرام این کارو انجام میده قطعا خیلی پیچیده تر از اینه که بشه بطور کامل تو این کتاب بهش پرداخت ولی مهمترین نکاتش رو اینجا با هم بررسی می کنیم، نکاتی که با مطالعه زیاد و تجربه ادمین های موفق و پیج های بزرگ به دست اومده و بارها و بارها تست شده و نتیجه داده اینجا با شما به اشتراک میزارم، نکاتی که باعث شده پستهای زیادی حتی بدون اینکه لایک زیادی خورده باشه یا بدون اینکه پیج مورد نظر فالور زیادی داشته باشه به صفحه اکسپلور افراد زیادی وارد بشه حتی پستهایی بوده که هیچ متن کپشن و هشتگی هم استفاده نشده اما به اکسپلور راه پیدا کرده!

 

تب اکسپلور اینستاگرام چگونه عمل میکند؟

از اینجا به بعد چیزایی که میگم شاید براتون خیلی عجیب باشه و احتمالا غیر قابل باور که کمتر کسی در موردش صحبت کرده و کمتر بهش توجه شده وقتی شما برای اولین بار وارد اینستاگرام میشید اینستاگرام هیچ ایده ای در مورد شما و علایق و شخصیتتون نداره که خب طبیعی هم هست، وقتی شما به عنوان یه کاربر جدید وارد اینستا میشید و تب اکسپلور رو بررسی میکنید پستهایی رو میبینید که احتمالا مربوط به پیج های خارجی هستن یعنی حتی هنوز تشخیص نداده که شما اهل ایران هستید بنابراین کاملا تصادفی یه سری پست رو در اکسپلور به شما نمایش میده که شاید مثل قدیم پستهای محبوب باشن اما به مرور زمان اینستاگرام میاد رفتار شما رو تحت نظر میگیره و بر اساس اون اطلاعاتی رو در مورد شما جمع آوری میکنه اطلاعاتی از قبیل اینکه

شما چه واژه هایی رو سرچ میکنید

چه پستهایی رو لایک میکنید

چه پستهایی رو با دیگران به اشتراک میگذارید

چه پستهایی رو برای خودتون ذخیره میکنید

چه ویدیو هایی رو تماشا می کنید

و حتی چه ویدیوهایی رو تا آخر نگاه میکنید

یا کدوم ویدیوها رو بعد از چندثانیه اول رد می کنید

چه پستهایی رو برای چندمین بار نگاه می کنید

زیر کدوم پستها کامنت میزارید

چه افرادی رو فالو میکنید و اونها چه ویژگی هایی دارن و چه پستهایی رو منتشر میکنن

حتی در این حد که افرادی که شما فالو کردید خودشون چه کسانی رو فالو کردن

شاید اینها براتون عجیب به نظر بیاد اما واقعیته و اینستاگرام در کمترین زمان ممکن با جمع بندی این اطلاعات به یک شناخت تقریبا کامل از شما دست پیدا می کنه و از این به بعد تب اکسپلور شما پر خواهد شد از پستهایی که شما به احتمال بسیار زیاد دوستشون دارید و مدتها برای گشت و گذار در اکسپلور اینستاگرام زمان صرف خواهید کرد و این یعنی موفقیت بزرگ برای اینستاگرام.

برای اثبات این موضوع مجددا اکسپلور خودتون رو بررسی کنید و چند تا از پستهای موجود در اکسپلورتون رو باز کنید پایین هر کدوم از این پستها صراحتا نوشته شده که چرا این پست برای شما به نمایش دراومده:

زیر اکثر پست های موجود در اکسپلور مطابق تصویر زیر می بینید که عبارتهایی به صورت کمرنگ نوشته شده:

 

تب اکسپلور اینستاگرام چیست

 

Based on posts you have shared

یعنی این پست بر اساس پستهایی که من با دیگران به اشتراک گذاشتم داره به نمایش داده میشه

 

نفوذ به تب اکسپلور اینستاگرام

Based on posts you saved

این پست هم بر اساس پستهایی که من بهشون علاقه داشتم و ذخیره شون کردم برای نمایش در اکسپلور من انتخاب شده

 

نفوذ به اکسپلور اینستاگرام

 

Based on posts you liked

و این پست هم بر اساس پستهایی که من لایک کردم انتخاب شده

 

تب اکسپلور اینستاگرام

 

Based on people you follow

این پست هم بر اساس افرادی که من فالو کردم برای نمایش در اکسپلور اینستاگرام من انتخاب شده

 

و موارد دیگه ای که با یه کم بررسی اکسپلورتون حتما باهاشون برخورد خواهید کرد و بهتون کمک میکنه درک بهتری از اکسپلور داشته باشید.

حالا دوباره برای تست این موضوع و همچنین برای تمرین هم که شده موضوعی رو انتخاب کنید که قبلا در مورد اون در اینستاگرام سرچ نکرده باشید، چند هشتگ مربوط به اون موضوع رو سرچ و پستهای به نمایش در اومده رو لایک کنید، ۴،۵ تا پست کافیه، اتفاقی که میفته اینه که اینستاگرام متوجه علاقه شما به موضوع جدیدی میشه بنابراین پستهای بیشتری در اون حوزه رو به شما نمایش خواهد داد.

برعکس این موضوع هم اتفاق می افته، به این صورت که اگه چند روز اهمیتی به یه سری پستها ندید بعدا دیگه اون پست ها و مشابه اونها تو اکسپلور شما ظاهر نخواهد شد.

تب اکسپلور اینستاگرام چگونه پستهای محبوب هر شخص را تشخیص می دهد؟

اینجا مهمترین قسمت داستانه، توصیه میکنم با دقت و چند بار بخونید این قسمت رو: با توجه به توضیحات بالا اینستاگرام شناختی از علائق شما پیدا کرده اما شاید براتون سوال شده باشه که از بین میلیاردها پست، اینستاگرام چطور این پستهارو پیدا میکنه و در تب اکسپلور به شما نمایش میده؟ خیلی ساده س یکی از آسون ترین راههای شناسایی پستها هشتگ ها هستن، مثلا زمانی که شما پستی رو سیو، لایک یا شیر میکنید اینستاگرام میاد هشتگهای استفاده شده در اون پستها رو بررسی میکنه با هم مقایسه میکنه، هشتگ هایی که بین این پستها مشترک هستن رو شناسایی میکنه و خیلی راحت پستهای دیگه ای که از همین هشتگ ها استفاده کردن رو به اکسپلور شما منتقل میکنه.

حالا در نظر داشته باشید تمام این کارها برای تمام کاربران اینستاگرام انجام میشه، ینی کسانی که شما فالو کردید، کسانی که شما رو فالو کردن، کسانی که شما پستاشون رو لایک کردید هم از این قانون مستثنی نیستن، با این حساب کسی رو که شما فالو کردید هم دقیقا میشناسه و به احتمال خیلی زیاد پستی رو که اون دیده، دوست داشته و لایک کرده شما هم دوست خواهید داشت با همین استدلال اون پست رو در اکسپلور شما هم قرار میده.

خیلی گسترده و پیچیده س نه؟ اینها تازه ساده ترین کارایی هستن که اینستاگرام انجام میده

مشابه همین کارها برای پیشنهاد فالو کردن افراد دیگه هم انجام میده، به عنوان مثال شما حامد رو فالو کردید و باهاش در تعامل هستین، حامد هم مثلا با رضا در ارتباط و تعامل هستش، بنابراین به احتمال زیاد شما هم رضا رو یا میشناسید یا از نظر شناختی خیلی بهش نزدیک هستین پس اینستا به شما پیشنهاد میده رضا رو هم فالو کنید یا اگر افرادی که در لیست مخاطبان گوشی شما ذخیره هستن، در اینستاگرام فعالیت داشته باشن حتما اونها رو هم به شما نشون خواهد داد تا فالوشون کنید و به همین شکل شبکه ارتباطات شما شکل میگیره و گسترده تر میشه و تمام اینها دست به دست هم میده تا اینستاگرام تبدیل بشه به یک شبکه اجتماعی جهانی با بیش از یک میلیارد نفر کاربر فعال در ماه و بیش از ۱۰۰ میلیون پست در هر روز!!!

خب تا اینجا تقریبا متوجه شدید که تب اکسپلور اینستاگرام چیه و چه پستهایی، چطوری و در اکسپلور چه کسانی قرار میگیره و البته تمام اینها بخاطر اینه که افراد از اینستاگرام لذت ببرن و تایم بیشتری رو براش صرف کنن، به همین سادگی…!

الگوریتم اینستاگرام برای انتقال پست به اکسپلور 

اما مسئله دیگه ای که در رفتن یک پست به اکسپلور اینستاگرام خیلی مهمه الگوریتم های اینستاگرام هست که مدام هم در حال تغییر و به روزرسانی هستن، تمام مطالبی که بالاتر خوندید هم به نوعی جزء الگوریتم های اینستاگرام به حساب میان، در واقع اینستاگرام هم مثل هر پلتفرم دیگه ای تمام تلاشش رو میکنه تا روز به روز بهتر بشه پس این تغییرات کاملا طبیعیه.

قبلا برای تشخیص اینکه یک پست چقدر محبوبیت داشته و چقدر مورد توجه قرار گرفته، ملاک تعداد لایک بود به این صورت که اینستاگرام تعداد لایک ها رو بررسی میکرد و پست هایی که لایک زیادی داشتن رو محبوب و باکیفیت تشخیص میداد و اون رو در اکسپلور هم قرار میداد یا برای تشخیص محبوبیت و اعتبار یک پیج می اومد و تعداد فالورهای اون رو ملاک قرار میداد، اگه خاطرتون باشه من و شما هم همینطوری میزان اعتبار و محبوبیت یک پیج یا پست رو تشخیص می دادیم، البته همین الان هم خیلیا همینطور فکر میکنن و همین موضوع باعث شد تا بازار فروش لایک و فالور هر روز داغتر بشه و مبالغ بسیار بالایی در این حوزه جابجا میشد که بعدها اینستاگرام هم که دید جونش در خطره برای جلوگیری از این موضوع الگوریتم هایی رو طراحی کرد که میتونست فالور های فیک رو شناسایی و حذف کنه.

اگه یادتون باشه پیج های زیادی یک شبه ریزش های وحشتناکی داشتن ازجمله چند تا از سلبریتی های خودمون هم درگیر این موضوع و حاشیه هاش شدن. در مرحله بعد هم اینستاگرام اومد شروع کرد به شناسایی کسانی که اقدام به فروش لایک و فالور و … میکردن طوری که الان شما اگه یه پیج درست کنید و در بیو یا کپشن پستها در رابطه با فروش فالور یا فروش لایک و … مطلب بنویسی و هشتگ بزنی بلافاصله پیجت بسته خواهد شد! بگذریم خیلی وارد جزئیات این موضوع نمیشم بیشتر بحثمون سر الگوریتم های اینستاگرام هستش که بشناسیمشون و ببینیم چطوری میتونیم پستهامونو بفرستیم به اکسپلور.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام پست بگذاریم؟

این عنوان شاید خیلی جالب نباشه چون عملا هیچکس نمیتونه پستی رو مستقیم بفرسته به تب اکسپلور اینستاگرام، اگر هم کسی همچین وعده ای بهتون داد که میتونه پست شما رو بفرسته به اکسپلور مطمئن باشید کلاهبرداره!! اما میشه کارهایی رو انجام داده که به انتقال پست به اکسپلور اینستاگرام کمک میکنه، بگذریم… الان دیگه تعداد لایک و فالوور و … برای رفتن به اکسپلور و تشخیص محبوبیت و کیفیت پست ملاک نیست، الگوریتم جدید اینستاگرام اینبار میاد و میزان انگیجمنت (engagement یا نرخ تعامل) یک پست رو در نظر میگیره مخصوصا در چند دقیقه ابتدایی انتشارش، استدلالشم اینه که اگه پستی واقعا خوب باشه، کاربرپسند باشه، جذاب باشه حتما کاربرو درگیر میکنه حالا این درگیری یا انگیجمنت شامل چه چیزهایی هست؟

انگیجمنت اینستاگرام چیست؟ نحوه محاسبه انگیجمنت

انگیجمنت اینستاگرام یا همون نرخ تعامل اینستاگرام شامل لایک کردن، کامنت گذاشتن، شیر کردن، سیو کردن و مراجعه دوباره کاربران به اون پست هستش، اینها نشون میده که پست چقدر جذاب بوده که در این بین لایک و کامنت بیشترین نقش رو ایفا میکنن،

(داخل پرانتز این رو هم بگم نحوه محاسبه انگیجمنت اینستاگرام یک پیج هم به این صورته که میانگین تعداد لایکها و تعداد کامنت های ۱۰ پست آخر با هم جمع شده و تقسیم بر تعداد فالورهای پیج میشه، برای محاسبه انگیجمنت فعلا فقط تعداد لایک و کامنت در نظر گرفته میشه

مثلا اگر ۱۰ پست آخر پیجی با ۱۰۰۰ فالور در مجموع ۱۵۰ لایک و ۵۰ کامنت داشته باشن انگیجمنتش میشه ۰۲/ به این صورت:

میانگینش میشه ۱۵۰لایک+۵۰کامنت=۲۰۰ تقسیم بر ۱۰ که میشه ۲۰ حالا این ۲۰ رو باید تقسیم بر تعداد فالورها کنیم که در این مثال میشه ۲۰ تقسیم بر ۱۰۰۰ که میشه ۲صدم

البته گاها این دو صدم رو هم برای اینکه رند بشه ۲ در نظر میگیرن مثلا میگن انگیجمنت این پیج ۲ هستش،

برای اینکه راحتتر بتونید انگیجمنت هر پیجی رو بدون هیچ محاسبه ای به دست بیارید میتونید از سایت زیر استفاده کنید:

https://phlanx.com/engagement-calculator-manager

فقط کافیه آیدی پیج مورد نظرتون رو در کادر مربوطه وارد کنید تا بلافاصله میانگین لایک و کامنت و همینطور انگیجمنتش رو بهتون بده)

آموزش افزایش انگیجمنت اینستاگرام

حالا اینستاگرام برای اینکه دقیقتر و بهتر این گزینش و گلچین کردن پستهای جذاب انجام بشه میاد اول که پست منتشر شد اون رو فقط به تعداد کمی از فالورهای شما نمایش میده که گفته میشه حدود ۱۰ درصد از فالورهای شما پست شما رو میبینن، و بعد از حدود ۱۰ دقیقه میاد نرخ انگیجمنت اون پست رو بررسی میکنه و اگه پستتون با توجه به فرمول بالا نمره مناسبی گرفته باشه میره به مرحله بعد ینی به تمام فالورها نمایش داده میشه باز دوباره بعد از چند دقیقه تعامل فالورهای شما رو با پستتون بررسی میکنه و اگه این تعاملات سیر صعودی داشته باشه براش مسجل میشه که این پست واقعا جذاب و کاربرپسند بوده

حالا اینجاست که تصمیم میگیره اونو بفرسته تو تب اکسپلور ، اما اکسپلور چه کسانی؟ یه کم بالاتر براتون توضیح دادم! که شامل اکسپلور افرادی که فالورهای شما رو فالو کردن هم میشه و این یعنی گسترش پست شما مثل ویروس در تمام صفحات اجتماعی و کسانی که حتی شما رو نمیشناسن و در نتیجه روز به روز شاهد رشد پیجتون خواهید شد.

پس نکته خیلی مهم: حتما کاری کنید که فالورها تون به پستهای شما در همون دقایق ابتدایی انتشار یه عکس العملی نشون بدن که بهترین کار لایک و کامنت هستش.

مثلا میتونید ازشون بخواید که دوستانشون رو منشن کنن (ناخودآگاه کامنت گذاشتن)

یا سوالی مطرح کنید و بخواین که جواب بدن

یا مثلا چیزی رو مطرح کنید و بخواید که اظهار نظر کنن

ازشون بخواین که تجربه خودشون رو به اشتراک بزارن

برگزاری مسابقه و قرعه کشی میتونه ایده خوبی باشه

حتما دیدید پستهایی رو که از کاربران مستقیما میخوان که لایک کنید، یا کامنت یادتون نره، یا میخوان که کسی تگ کنید و … این دیگه بستگی به خلاقیت خودتون داره که چطور افراد رو تشویق به لایک کردن و کامنت گذاشتن کنید.

چیکار کنیم که بریم به تب اکسپلور اینستاگرام؟

گام بعدی داشتن برنامه برای ارسال پست هستش،

تعداد پست روزانه در اینستاگرام 

در این رابطه نه باید زیاده روی کنید و نه کم کاری تعداد یک الی دو پست در روز میتونه ایده آل باشه در نظر داشته باشید فالورهای شما بجز شما ممکنه ده ها نفر دیگه رو هم فالو کرده باشن و دوست ندارن هر بار که وارد اینستا میشن پست های شما رو پشت سر هم اسکرول کنن تا به پستهای دیگران برسن، من خودم چندین پیج که تعداد زیادی پست در روز ارسال میکردن رو آنفالو کرده، شما چطور!؟ اما در عوض برای دیده شدن و تو چشم بودن می تونید از استوری به تعداد بیشتر در روز استفاده کنید که به جرأت میتونم بگم حتی از پست تاثیر بهتری داره،

زمانبندی پست در اینستاگرام

مسئله بعدی در بحث ارسال پست اینه که زمانبندی مشخص و تداوم داشته باشید، حتما باید تقویم محتوایی داشته باشید و برای یکماه آینده تقویم تون رو پر کرده باشید به عنوان مثال اگر قراره روزی دو پست منتشر کنید باید دقیقا بدونید تا یکماه آینده چه پستهایی در چه روز و چه ساعتی منتشر خواهد شد برای اینکار میتونید از قبل یه سری پست آماده کنید و هر روز سر وقت پست مربوط به اون روز رو ارسال کنید با اینکار دیگه دغدغه کمبود محتوا نخواهید داشت به شرط اینکه به موازات اینکار تولید محتوا رو تو برنامه تون داشته باشید و همیشه یه تعداد پست آماده آرشیو کرده باشید حتی میتونید بر اساس حوزه فعالیتتون از مناسبتهای مختلف تقویم هم استفاده کنید، اتفاقات روز و مسائلی که در مقاطع مختلف خبرساز میشن.

برای اینکار میتونید از ربات اینستاگرام هم استفاده کنید، رباتهایی هستن که برای ارسال پست های زمانبندی شده طراحی شدن و به این صورت عمل میکنن که شما پستها و متن مربوطه به هر پست رو داخل ربات آپلود میکنید و براش تاریخ و ساعت دقیقی انتخاب میکنید تا دقیقا سر ساعت پست مورد نظرتون روی پیجتون قرار بگیره

بهترین ساعات پست در اینستاگرام

برای این منظور هم بهتره که از بیزنس پروفایل اینستاگرام استفاده کنید تا دقیقا متوجه بشید که فالورهای شما در چه روزها و چه ساعتهایی آنلاین هستن و همون زمان ها رو برای ارسال پست استفاده کنید این متونه کمک خیلی بزرگی برای رفتن به اکسپلور باشه چون قطعا در اون زمان ها بیشترین تعامل در کمترین زمان رو خواهید داشت برای آشنایی بیشتر با بیزنس پروفایل اینستاگرام میتونید مطلب “بیزنس پروفایل اینستاگرام چیست و چه امکاناتی دارد؟+کلیپ آموزشی” مطالعه کنید

 

گذاشتن کاور روی فیلم اینستاگرام

یکی از مهم ترین نکات در جذب مخاطب برای دیدن پست، انتخاب کاور مناسب برای پستهای ویدیویی هستش، فرض کنید دارید تو تب اکسپلور اینستا وقت میگذورنید و پستهای زیادی جلو روی شماست اما تا زمانی که روی پستی کلیک نکنید محتوای اون ویدیو برای شما نمایش داده نمیشه (بجز بعضی از پستها) وقتی محتوای ویدیو برای شما مشخص نیست چه چیزی شما رو وادار به کلیک و تماشا کردن پستی میکنه؟ قطعا کاوری که برای اون ویدیو انتخاب شده، درسته؟

در مطلب افزایش بازدید اینستاگرام با۷تکنیک طلایی خیلی مفصل به این موضوع و تکنیک های افزایش بازدید اینستاگرام اشاره کردم

شاید پیش خودتون بگید وقتی پست ما رفته باشه به اکسپلور دیگه چه اهمیتی داره کاور چی باشه، اما باید بگم سخت در اشتباهید! درسته که پست وارد اکسپلور شده اما اینستا هنوز در حال بررسی پست شماست، به این صورت که بعد از انتقال پستی به اکسپلور باز هم اینستا چک میکنه که چه تعداد روی پست شما کلیک شده، چه کسانی کلیک کردن، چندبار پست شما رو دیدن، برای دیگران ارسال کردن یا نه، لایک و کامنتش تو چه وضعیتیه و … اگر این آمار مثبت باشه پست شما به اکسپلور افراد بیشتری راه پیدا خواهد کرد،

مثلا من پست شما رو تو اکسپلورم می بینم و روی اون کلیک میکنم، تا آخر اون ویدیو رو نگاه میکنم و لایکش میکنم حالا اینستا میاد و اون رو به اکسپلور فالور های من هم ارسال میکنه و این چرخه به همین صورت ادامه داره و این موضوع هستش که باعث میشه یه پست در اینستاگرام وایرال میشه

پس بنابراین کاوری برای ویدیوهاتون انتخاب کنید که هر بیننده ای رو جذب کنه یا حس کنجکاوی مخاطب رو تحریک کنه خلاصه کاری کنید که مخاطب وقتی به پست شما رسید دیگه اسکرول نکنه و روی پست شما مکث کنه حتما سری به تب اکسپلور خودتون بزنید و ببینید افراد موفق اینستاگرام چطور از این تکنیک استفاده میکنن، این موضوع وقتی شخصی از اکسپلور وارد پروفایل شما میشه هم خیلی مهمه، اونجا هم کاور ها هستن که کمک میکنن شخص پست های جذاب پیجتون رو انتخاب کنه و ببینه البته ناگفته نماند همونطور که کاور خوب میتونه افراد رو تشویق به کلیک کردن و دیدن پست بکنه و موجب بهبود رتبه شما در اکسپلور بشه، کاور غیر مرتبط مثل سم می مونه و میتونه عواقب خیلی بد و جریمه های سنگینی براتون به دنبال داشته باشه،

حتما دیدین پستهایی رو که از کاوری با تیترهای جذاب استفاده کردن اما وقتی پست رو باز میکنی هیچ ارتباطی به کاورش نداشته و صرفا برای جذب مخاطب بوده، درسته؟ چه حسی پیدا کردین؟ من خودم به شخصه یا اون پست رو ریپورت میکنم یا در بهترین حالت فورا بک میزنم و خارج میشم، یادتون باشه قبلا هم گفتم اینستاگرام این روزها بسیار هوشمندانه تر از قبل عمل میکنه و تمام این رفتارها رو رصد میکنه و متوجه خروج فوری کاربر از پیج و پست میشه و وقتی چندین بار این اتفاق بیفته یا ریپورت های زیادی دریافت بکنه مطمئنا اون پست از اکسپلور حذف میشه و همینطور اون پیجی که اون پست رو منتشر کرده هم جریمه میشه و شاید برای همیشه شانس حضور در اکسپلور رو از دست بده پس در این رابطه خیلی دقت کنید.

بهترین کیفیت برای اینستاگرام رو انتخاب کنید

این قسمت زیاد نیازی به توضیح نداره، قطعا خودتون میدونید هم اینستاگرام و هم کاربرانش اصلا علاقه ای به پستهای بی کیفیت ندارن، کاربران اینستاگرام دیگه عادت کردن به دیدن پستهای بسیار با کیفیت و در نتیجه نسبت به پستهای بی کیفیت هیچ عکس العمل نشون نمیدن حتی به پستهای خیلی با کیفیت هم کمتر عکس العمل نشون میدن چه برسه به بی کیفیت ها، در نتیجه به صورت اتوماتیک و نا خودآگاه به لطف الگوریتم های اینستاگرام که قبلا در موردشون صحبت کردیم هیچ پست بی کیفیتی به اکسپلور راه پیدا نمیکنه

اگه از محتوای پیج های دیگه دارید استفاده میکنید کارتون کمی راحتتره، مخصوصا تو ایران که چیزی به اسم قانون کپی رایت هیچ معنی ای نداره! فقط کافیه چندتا پیج خوب در حوزه مورد نظرتون پیدا کنید و پستهای اونها رو دانلود و تو پیج خودتون قرار بدید، البته بعضی از دوستان لوگو و آیدی خودشون رو هم میزنن روی پستهای دیگران و منتشر میکنن، چیزی که بارها برای خودم پیش اومد، حتی آیدی های مشابه هم انتخاب میکنن و رسما با اسم شما فعالیت میکنن که در این مورد من حرفی برای گفتن ندارم!

تولید محتوای اینستاگرام با خلاقیت

اما اگر محتوای پیجتون رو خودتون تولید میکنید بهتره که به فکر تجهیزات مناسب اینکار باشید، دوربین با کیفیت، میکروفون خوب، نورپردازی خوب و در نهایت تدوین خوب و کمی هم آشنایی با اصول عکاسی و فیلمبرداری میتونه در این زمینه خیلی بهتون کمک کنه البته چاشنی خلاقیت و سرگرمی رو فراموش نکنید که کاربران اینستاگرام افرادی هستن که به دنبال تفریح، سرگرمی و وقت گذرونی وارد اینستا شدن، حتی اگه در حوزه های جدی مثل آموزش هم فعالیت میکنید باز هم باید به نحوی با خلاقیت خودتون کمی طنز به محتواتون اضافه کنید که کاربر رو جذب کنه، میدونم کنار هم قرار دادن همه اینها کمی سخت به نظر میرسه اما اگر به دنبال موفقیت چشمگیر در اینستاگرام و دیده شدن در تب اکسپلور اینستاگرام هستید چاره ای نیست باید سختی های این راه رو به جان خرید!

 

ادامه دارد…

38 پاسخ
  1. Fooroozan sharifi می گوید

    سلام
    مطلبتون عااالی بود آقای میرزایی
    ممنون
    بسیار خوب و واضح توضیح دادین
    👍👍👏🏻👏🏻👏🏻

    پاسخ
  2. AyDa می گوید

    سلام مطالب مفید مرسی⁦❤️⁩فقط خواستم بگم که هشتگ ها حتما باید دررابطه با موضوع پیج باشه؟؟؟و یه سوال دیگم اینع ک از کجا بفهمم پستم وارد اکسپلور شده لطفا بگید مرسی💜

    پاسخ
    • حامد میرزائی می گوید

      سلام خواهش میکنم،
      بله این خیلی مهمه که از هشتگ های غیر مرتبط استفاده نکنید که در مطلب بالا کامل توضیح دادم، باید پیجتون رو به حالت بیزنس پیج اینستاگرام یا حالت کریت تبدیل کنید تا آمار مربوط به اکسپلور براتون فعال بشه اونجا میتونید ببینید که چند نفر از طریق اکسپلور وارد پیج شما شدن
      موفق باشید

      پاسخ
  3. Ramin می گوید

    سلام جناب میرزایی..ببخشید مصدع اوقاتتون میشم..واقعیتش..من ی پیجی راه انداختم..و هر روز فعالیت دارم..سوالی ک منو در گیر کرده اینه پستایی ک میزارم وارد اکسپلور میشن ولی بازدید چندانی نداره چرا؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • حامد میرزائی می گوید

      سلام رامین عزیز
      ببینید رفتن به اکسپلور اینستاگرام به این معنی نیست که دیگه هزاران نفر پست شما رو خواهند دید! در واقع پست شما وارد اکسپلور افراد خاصی میشه که به اون نوع پست علاقه داشتن، زمانی میشه توقع داشت که پست توسط افراد زیادی دیده بشه که وارد اکسپلور تعداد زیادی از افراد علاقمند به اون حوزه شده باشه این حالت هم با صبر و تلاش و موارد گفته شده در مطلب بالا اتفاق میفته که کار ساده ای هم نیست
      موفق باشید

      پاسخ
  4. مینا می گوید

    سلام عالی بود من پیج پوشاکم رو یک ماه هست راه انداختم، سه باری برام تبلیغ کردن، ولی دوستی گفت فالور فیک داری ومن نمیخوام اینجور باشه، چطور به تبلیغ کنندگان اعتماد کنم، چطور تشخیص بدم کدوم فالور ها فیک هستن، ولایک هم خیلی پایین بازدید حدود ۱۸۰هست ولی لایک وکامنت ندارم کمک میخوام بابت رشد پیجم

    پاسخ
    • حامد میرزائی می گوید

      سلام خواهش میکنم
      بله متاسفانه کمتر پیجی پیدا میشه که تمام فالورهاش واقعی باشن
      اما بهترین راه اینه که تعداد لایک، ویو و کامنتهاشون رو بررسی کنید
      اگه با تعداد فالورها تناسب داشته باشه میشه گفت فالور واقعی خوبی داره
      هرچند لایک و ویو و کامنت رو هم میشه فیک زد اما بررسی کامنتها بهتر مشخص میکنه که فیک هستن یا نه
      مثلا کامنتهایی که خریداری میشن اکثرا عبارات مشخصی هستن یا ایموجی و شکلک هستن یا عبارات نا متناسب و بی ربطه به محتوای پیج
      به هر حال با کمی بررسی میشه فهمید تا چه حد از فالور ها واقعی یا فیک هستن
      موفق باشید

      پاسخ
  5. کیمیا می گوید

    سلام اقای میرزایی ممنون بابت مقاله بسیار خوبتون خیلی عالی بود.من یه پیج که امروز زدم و با یه ترفند کوچیک وارد اکسپلور اینستاگرام کردم ولی خودم نمیتونستم تواکسپلور خودم اون رو ببینم؟ایا دلیل خاصی داره؟میشه توضیح بدید؟سوال دیگه م اینه که وقتی وارد اکسپلور شد فقط یه بازدید خورد دلیلشو نمیدونم!چه مشکلی هست؟این دوتا سوالم رو جواب بدید خیلی ممنون میشم ازتون باتشکر

    پاسخ
    • حامد میرزائی می گوید

      سلام کیمیای عزیز ممنونم نظر لطفتونه،
      خب طبیعیه که پستاتون تو اکسپلور خودتون دیده نشه ینی دلیلی هم نداره!
      ببینید رفتن پست به اکسپلور به معنی افزایش فوق العاده بازدید و لایک نیست، مسائل دیگه ای هم هست که همه در کنار هم منجر به افزایش بازدید و لایک میشه مثل جذابیت پست، قدمت پیج، کاوری که براش طراحی کردین، تعداد فالوراتون، میزان انگیجمنت پیج و … که در رابطه با مسائل در سایر مطالب بیشتر توضیح دادم
      موفق باشید

      پاسخ
      • کیمیا می گوید

        لازمه برای اینکه کسب و کار خوبی داشته باشیم و فالورامون زیاد بشه چه کارهایی کنیم؟یعنی میتونیم اول تبلیغات کنیم توی پیج های ۶۰کاو۷۰کا و وقتی دیده شدیم و فالوورامون زیاد شدن بعدش پست هامون اکسپلور میشه با بازدید زیاد؟و خود ب خود فالورها افزایش میابه؟این راه بنظر شما چقدر موثر هست؟؟؟خیلی ممنون بابت جواب ها و وقت گذاشتن هاتون اقای میرزایی عزیز

        پاسخ
        • حامد میرزائی می گوید

          سلام خواهش میکنم
          در بهترین حالت فرض رو بر این میزاریم که اون پیج هایی که شما برای دادن تبلیغ در نظر گرفتید فالورهاشون واقعی باشن نه فیک، زمانی که تعداد فالوراتون کم باشه تبلیغات تاثیر زیادی نداره، اگر هم فالور زیادی داشته باشید تبلیغات فقط تا زمانی که ادامه داشته باشه تاثیر داره به محض اینکه قطع بشه تاثیرش هم قطع میشه، ضمن اینکه هزینه بسیار بالایی هم خواهد داشت، اگه هدفتون رفتن به اکسپلور اینستاگرام هستش پیشنهاد میکنم وارد گروه های تبادل لایک بشید که تاثیرش بسیار بیشتر و بهتر هستش
          موفق باشید

          پاسخ
  6. محمد علی می گوید

    سلام خدا قوت من یه پیج انمیشن دارم ۲۵۰۰ تا هم فالور دارم بعد من پستی میزاشتم پستم تا ۴۰۰ تا لایک میرفت راحت میرفت اکسپلور و تا ۲۴۰۰۰ هزار ویو میرفت ولی الان تازگیا نمیدونم چرا دیگه اکسپلور نمیره شادوبنم نشدم از طریق هشتگ تست کردم راهی هست دوباره عین سابق شه بعد میخوام به انستا پیام بدم پستم بره اکسپلور چه پیامی بدم؟

    پاسخ
    • حامد میرزائی می گوید

      در رابطه با پیام به اینستا مطمئنا هیچ ترتیب اثری داده نخواهد شد چون اینستا طبق الگوریتم های خودش پستهای مناسب برای اکسپلور رو انتخاب میکنه و کسی دخالتی در این مورد نداره اما اینکه تازگیا پیجتون افت داشه نمیشه با قطعیت گفت علتش چی بود باید خودتون بررسی کنید که تو چند وقت گذشته چه اقداماتی انجام دادید که روی پیجتون اثر گذاشته، مثل کمتر پست گذاشتن، ارسال پست بی کیفیت، ارسال پست در زمان نا مناسب یا بدون برنامه، ریپورت شدن توسط دیگران، استفاده از ربات، فالو آنفالوی بیش از حد، دایرکت زیاد و …. میتونه تاثیرگذار باشن
      موفق باشید

      پاسخ
  7. مهسا می گوید

    سلام ممنون از سایت خوبتون من پیچم حدود ۳۸کاس هیچ فالور فیکیم ندارم اما بازدید و لایکم خیلی کمه هر محتوا هم ک میزنم درست نمیشه موندم چیکار کنم خیلی خوب فالور میگیرم اما نمیتونم بازدید پیچمو ببرم بالا توروخدا راهنمایی کنید

    پاسخ
  8. رویا رحمتی می گوید

    سلام مرسی از ویدیو های کامل و توضیحاتتون،اگر من موارد گفته شده برای راه یابی به اکسپلور را انجام بدم از کجا چک کنم که تو اکسپلور پستم رفته یا نه؟ محلی واسه چک کردن این موضوع هست؟ ممنون

    پاسخ
    • حامد میرزائی می گوید

      سلام، خواهش میکنم
      بله اگه پیجت. ن بیزنس اکانت باشه میتونید با استفاده از اطلاعات اینسایت اینستاگرام متوجه بشید که چه تعداد ورودی از اکسپلور داشتید
      اطلاعات بیشتر در مطلب مربوط به بیزنس اکانت اینستاگرام موجوده مطالعه بفرمایید
      موفق باشید

      پاسخ
  9. کیوان می گوید

    با سلام جناب میرزایی. ما فبلا هم با هم گفتگویی داشتیم. من در ایران نیستم اما بخاطر مشکلاتی که داشتم با پیج شما اشنا شدن و اون زمان من پیجم رو خریده بودم و با اینکه فالور بالایی داشت اما پیج من فالور فیک خیلی داشت و بخاطر همین مجبور به استفاده از لایکهای فیک میشدم و به همین دلیل مرتب دچار اشکال میشد . طبق توصیه شما تصمیم سخت بستن پیج و شروع مجدد از صفر و بی حاشیه رو شروع کردم و با اینکه فالور زیادی هنوز ندارم اما ویو پستهام بنطر بالاست و الان خیلی راصیم و ممنونم بخاطر توصیه اتون. میخواستم اگر ممکن باشه لطفا یه نگاهی مجدد به صفحه جدید بندازید و باز هم منو از توصیه های خوب و به جاتون برای بهتر شدن محروم نکنید. مخصوصا اینکه چرا بعضی پستها ویوو بالایی دارند و بعطی خیلی پایین. بازم ممنون از بابت همه چی

    پاسخ
    • حامد میرزائی می گوید

      سلام آقا کیوان عزیز، خوشحالم که دوباره پیام دادید
      بله تصمیم سخت ولی خیلی خوبی گرفتید و اگه کمی جدی تر و اصولی فعالیت کنید حتما نتایج خیلی بهتری نسبت به پیج فیک خواهید گرفت، مخصوصا در حوزه کاری شما که بسیار پرطرفدار و جذاب هستش
      اما اینکه بعضی پستها بازدید بیشتری داشتن کاملا طبیعی هستش و مشخصه که به اکسپلور راه پیدا کردن و دست به دست شدن که این خودش یک نشونه س، با کمی هوشمندی متوجه میشین که اولا مخاطب شما چجور پستهایی رو بیشتر میپسنده و بیشتر باید روی همون مدل پست کار کنید و اینکه تحقیق کنید اون پستها چه تفاوتهایی داشتن که به اینستاگرام اونها رو به اکسپلور فرستاده، در چه روزی منتشر شدن، در چه ساعتی منتشر شدن، چه موضوعی داشتن و … بهتون میتونه کمک کنه.
      اما در مورد بررسی پیجتون که آیدی پیج رو ننوشتید و اینکه باید عرض کنم بنا به درخواستهای زیادی که بود صفحه مخصوصی به آنالیز پیجها اختصاص دادیم و فقط به درخواستهایی که اونجا ثبت میشه ترتیب اثر داده میشه چون واقعا کار زمانبری هستش و درخواستها هم زیادن محبت کنید در صورت تمایل در صفحه درخواست آنالیز پیج پیجتون رو ثبت کنید در اولین فرصت بررسی میشه.
      موفق باشید

      پاسخ
    • سیما باستانی می گوید

      پیج دارم که حدودا ۳۵ کا فالوور داره و اکثرش رو با تبلیغ بالا آوردم. اما زمانی که پیج رو پابلیک کردم پستها خیلی کم اکسپلور میرم. نمیدونم دلیلش چی هست.ممنون میشم کمک کنید

      پاسخ
  10. بهاره رحیم پور می گوید

    سلام
    اینقدر لذت بردم که خدا میدونه
    ممنون
    الهی هر روز پر روزی تر از قبل باشید

    میشه خواهش کنم پیج منو ببینید و نقاط ضعفمو بفرمایید
    Sweet***hocolate

    پاسخ
    • حامد میرزائی می گوید

      سلام خانم رحیم پور عزیز
      کامنتتون سورپرایزم کرد ؛-)
      ممنون از لطفتون، خوشحالم که به دردتون خورده
      بله درخواستی که ثبت کردید به دستم رسید
      به زودی نتیجه آنالیز پیج براتون ایمیل میشه
      موفق باشید

      پاسخ
    • الینا می گوید

      سلام خسته نباشید ممنون از ت‌ضیحات بسیار عالی شما من یک سوال داشتم و اینکه من یک پیج جدید زدم که راستش نمیخوام فالوور فیک جذب کنه و یا فقط برای فالو بک فالو بشه و الان خیلی فالوری ندارم مطمئن نیستم دقیقا چیکار کنم و کی پست بزارم و خب میخوام حتما پستم توی اکسپلور بره و بازدید داشته بتشه میخواستم راهنمایی کنید که اول فالورهامو افزایش بدم یا پست بزارم ممنون از شما🙏

      پاسخ
      • حامد میرزائی می گوید

        سلام خانم رحیم پور، خواهش میکنم خوشحالم براتون مفید بوده،
        ببینید افزایش فالور مستلزم داشتم محتوای جذاب هستش، ینی نمیشه شما پستی نداشته باشید ولی بتونید فالو زیادی جذب کنید،
        پس باید یک برنامه و استراتژی دقیق برای انتشار پستتون داشته باشید، در کنارش کارایی مثل فالو آنفالو، لایک و کامنت دیگر پیج ها و… باعث میشه به مرور فالوراتون افزایش پیدا کنه، اما باید صبور باشید و براش زمان صرف کنید، البته کارایی مثل تبادل، شات کردن و تبلیغات میتونه این امر رو تسریع کنه، در رابطه با رفتن پست به اکسپلور هم که تو مطلب بالا مفصل توضیح دادم اما برای زمان انتشار پست هم باید از اطلاعات اینسایت اینستاگرام استفاده کنید که در مطلب بیزنس پروفایل اینستاگرام توضیح دادم،
        موفق باشید

        پاسخ
  11. دریا می گوید

    سلام جناب میرزایی عزیز روز خوش قبلا هم از راهنمایی شما استفاده کردم . الان برام سوالاتی پیش اومده که خوشحال میشم باز هم راهنمایی بفرمایید . من وقتی عکس برای پستم رو بصورت فیلم نمایش میدم در ۹۹% مواقع وارد اکسپلور میشم . اما اکسپلور رفتن هم کمکی به افزایش فالورم نمیکنه. چرا این اتفاق میفته؟
    سوال بعدیم اینه که چرا وقتی پست بصورت igtv میذارم اکسپلور نمیره ؟ مگه عکس فیلم شده با igtv هر دو ویو نمیخورن؟
    خیلی محبت میفرمایید اگر پیجم رو ببینید و درموردش نظرات کلیتون رو بگید .
    @daryas.life.diary

    پاسخ
    • حامد میرزائی می گوید

      سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
      قبل از هر چیز باید بدونید که اخیرا فیلم نسبت به عکس محبوبیت بسیار بیشتری پیدا کرده و تا میتونید وقتتون رو صرف تولید محتوای ویدیویی بکنید که در این مورد به زودی آموزش های بسیار عالی و حرفه ای روی سایت قرار خواهد گرفت،
      همین موضوع باعث افزایش بازدید پست شده و در نتیجه زودتر به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا میکنه، اما همونطور که در مطلب افزایش بازدید اینستاگرام هم اشاره کردم صرف رفتن به اکسپلور کافی نیست باید کاری بکنید که تو اکسپلور روی پستتون کلیک بشه و افراد وارد پیجتون بشن این باعث میشه فالوراتونم زیاد بشه
      در مورد igtv هم هر پستی که زیرش تعداد ویو رو نوشته باشه طبعا ویو میخوره که igtv هم همینطوره هم ویو میخوره و هم میره به اکسپلور حالا اینکه پست شما نرفته حتما شرایطش رو نداشته اما اگه پست به صورت آلبومی ارسال بشه یا عکس باشه دیگه ویو نمیخوره بلکه فقط لایک میگیره
      در مورد پیجتون هم اگه نیاز به آنالیز داره میتونید در صفحه درخواست آنالیز پیج درخواستیتون رو ثبت کنید حتما بررسی میشه
      موفق باشید

      پاسخ
  12. پویان می گوید

    جناب میرزایی ممنون از زحماتتون خیلی مفید بود
    اکسپلور و بازدید مدتی میشه برام مشکل ساز شده و پیجام افت کردن ، با یه ریپورت کپی رایت بخاطر یه پست که ایرانی هم بود پنج ماهه شدوبن شدم ، ریزش فالوور بازدید و ….. تعامل 😑😑
    خیلی تلاش کردم دوباره جون بگیره ولی همچنان مشکل حل نشد
    راه کاری برای رفع ریپورت و شدوبن سراغ دارین؟
    @factt_tv
    @l3estclip
    دومی حدود یکساله از ساجست (پیشنهاد فالو) خارج شده ، اکسپلور میره ولی جذب فالوور ضعیفه از پارسال دیس ش بک زدم ولی استپ کرده تازه ریزش از ۰ذب گاهی بیشتره
    اگه مقدور بود ممنون میشم راهنمایی. کنید⁦🙏🏼⁩💖

    پاسخ
    • حامد میرزائی می گوید

      سلام پویان عزیز، خواهش میکنم خوشحالم مطالب براتون مفید بوده
      بله متاسفانه اینستاگرام روی کپی رایت خیلی خیلی حساسه و سخت میگیره
      در مورد شادوبن مطلب مربوط به شادوبن شدن اینستاگرام رو حتما مطالعه کنید اونجا مصفل به این موضوع پرداختم و راهکارهای خروج از شادوبن رو هم گفتم، انجامشون بدید و منتظر باشید تا از شادوبن خارج بشه پیجتون
      در مورد جذب فالور هم وقتی پست وارد اکسپلور اینستاگرام میشه عوامل دیگه ای هم دخیله که در این مورد هم در مطلب افزایش بازدید اینستاگرام توضیح دادم
      اما در مورد ساجست کمی بیشتر توضیح بده و اگه دوست داشتی میتونی از صفحه درخواست آنالیز پیج استفاده کنی تا پیجت مورد بررسی قرار بگیره
      موفق باشید

      پاسخ
  13. كاوه می گوید

    سلام خوب هستین من دفتر مهاجرتی دارم ایا خودتون قبول میکنید قرارداد ببندیم واسه اینکه پستها تو اکسپلورر دیده بشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • حامد میرزائی می گوید

      سلام کاوه عزیز
      ببینید قرار گرفتن پست در اکسپلور اینستاگرام مستلزم رعایت نکات زیادی هستش که در طولانی مدت نتیجه میده و چیزی نیستش که با چند اقدام در چند روز بشه به اکسپلور اینستا راه پیدا کرد و متاسفانه برای من مقدور نیست اما من همیشه توصیه میکنم برای مدیریت پیج اینستاگرام یک نیرو در نظر بگیرید، کسی که حتی جز کارمندان شما نباشه این باعث میشه دغدغه جز کارکردن روی پیج شما نداشته باشه و تمام تمرکزش رو بزاره روی رشد پیج. معمولا مدیران کسب و کارها خودشون هم زمان و گاها اطلاعات لازم رو ندارن بخاطر همین نه تنها نمیتونن نتایج مطلوبی کسب کنن بلکه با انتشار پست گاه و بی گاه بدون برنامه یا پستهایی که استانداردهای لازم رو ندارن و … به پیج و برند آسیب میزنن
      به هر حال برای این منظور میتونید از فریلنسر ها کمک بگیرید
      اما من هم در صورت نیاز میتونم هر از گاهی اگه نیاز داشتید نکاتی که به ذهنم میرسه خدمتتون عرض کنم بلکه مفید واقع بشه
      موفق باشید

      پاسخ
  14. سپیده می گوید

    سلام مطلب جالبی بود میشه لطفا به پیج من سر بزنید و نظرتونو بگید دو ماهه که توی اینستاگرام یه پیج زدم و دارم روش کار میکنم del_agah@

    ادرس پیج خودتونم میشه بگید

    پاسخ
    • حامد میرزائی می گوید

      سلام سپیده عزیز مرسی از کامنتت
      من پیجتون رو دیدم، مختصر و مفید عرض میکنم
      اول از همه آیدی خیلی قشنگی انتخاب کردید،
      عکس پروفایلتون عالیه
      طراحی بیو هم خوبه میتونه بهتر هم باشه
      هایلایتها خیلی خوبه
      تم کلی پیجتون فوق العاده س
      تعداد پستتون در روز عالیه
      کاملا مشخصه که برای پیج و مخاطبتون ارزش زیادی قائلید و براش وقت میزارید
      پیشرفتتون در دوماه فوق العاده بوده
      اگه بتونید همین روال رو ادامه بدید به زودی به موفقتهای بزرگی در اینستاگرام میرسید
      موفق باشید

      پاسخ
    • حامد میرزائی می گوید

      سلام فرزاد عزیز
      برای نرخ تعامل اینستاگرام نمیشه یه عدد دقیق مشخص کرد ولی چیزی که هست هرچی این عدد بزرگتر باشه بهتره برای اینکه یه معیار درست داشته باشید میتونید پیج های موفق حوزه فعالیت خودتون رو پیدا کنید، نرخ تعامل اونها رو محاسبه کنید و سعی کنید به اون حد برسید و حتی از اونها بهتر باشید
      یا یه مدت پیج های مختلف رو امتحان کنید مثل سلبریتی ها و… تا بیشتر این معیار دستتون بیاد
      موفق باشید

      پاسخ
    • رضا می گوید

      سلام آقای میرزایی
      واقعا ممنون بابت حوصله ای که به خرج میدین.
      یه سوال داشتم ازتون
      من الان ۴ ماهه که یک پیج سینمایی ساختم تو این مدت همه چی خوب بود بجز چند باری که اولا بلاک میشدم که اونم خوشبختانه حل شد ولی الان حدودا دو هفته ای میشه که نرخ بازید و لایک بعضی از پست هام پایین اومده اولش فکر کردم شدوبن شدم ولی بعد دیدم که پست هام توسط هشتگ هم خوب دیده میشه ولی نمیدونم چرا بازدیدهام کم شده. جالب اینجاست که یکی از پستهام که بازدیدش هم کم بود شش بار در اکسپلور دیده شده بود.شما نمیدونید علتش چی میتونه باشه
      اگه زحمتی نیست میشه یه نگاه به شش پست اخیرم بندازید ممنون میشم
      اینم آدرس پیجم
      @movie_limitless

      پاسخ
  15. hamid.sh می گوید

    سلام جناب میرزایی عزیز اگر فامیلتون اشتباه نکنم
    من چند سوال دارم اگر محبت کنید راهنمایی کنید ممنون شما میشم و سعی میکنم خلاصه عرض کنم

    من رشته ایتی و تخصصم شبکه هست-اکانت اینستای من فالورفیک زیاد زدم-الان چند تا مشکل دارم
    اول اینکه من خارج از ایرانم و تعداد زیادی از دوستام اینو میشناسن اما مشکل من اینه که دیگه اینجا اومدم از فیک و کپی رایت تبعیت میکنم و در ثانی اگر پستی بزارم قشنگ تابلو هست نسبت به کامنت و ویو که اینستای من فیکه و این اذیتم میکنه-راهکارتون چیه؟

    دوم اینکه اگر قرار باشد من کل این اکانت پاک نکنو از یکی از اکانتهایی که درون همون اکانت اصلیم هست و فیک نیست و اسمشو تغییر بدم باز اینستا مبنا اون اکانت اصلی قرار میده و متوجه میشه؟؟؟؟ کلا چیکار کنم نظرتون پاک کردن اکانت اصلی و چند تایی که از دل اونا ساخته شده و ساختن اکانت جدید هست؟؟؟؟؟؟

    سوم: هدف من تولید محتواست اما میدونم رشته من استقبال نمیشه نه در یوتیوب و در اینستا چون اکثرا دنبال مطالب فان و سرگرمی هستن اما من تو اون زمینه ها تخصصی ندارم-نظرتون چیه؟؟ تخصصم تو زمینه برنامه نویسی و شبکه و اطلاعات خوب عمومی کامپیوتره

    نظرم این بود که از رشته خودم خارج بشم و از مطالب جذاب این کشور استفاده کنم و ویدئو درست کنم اما میگم خب کاش میشد تو زمینه خودم فعالیت کنم

    چهارم: اگر ویدئویی صدای اون برداشته بشه و صدای خود شخص روش باشه باز اینستا متوجه میشه یا باید تغییراتی در بگراند انجام بشه؟؟؟

    میدونم سوالات زیاد بود اگر محبت کنید ممنون میشم

    اگر من اکانتی دیگر که از روی اکانت اصلی ساختم و فالوراش فیک نیست فعالیت کنم حله یا نه همه اکانتم با اون میشناسه؟؟؟ یا اگرحتی یه فالور فیک باشه تشخیص میده؟؟؟؟

    پاسخ
    • حامد میرزائی می گوید

      سلام حمید عزیز، ببخشید بابت تاخیر در پاسخگویی
      بله من میرزائی هستم 🙂
      پاسخ کامنت شما خیلی مفصله و اینجا واقعا پاسخگویی بهش مقدور نیست، اگه موافق باشید یک تماس واتساپی داشته باشیم، از طریق صفحه تماس با ما برام پیام بفرستید و ساعت دقیق تماس رو ست کنیم،

      پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *